Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316.2/93353
Title: Interactive narrative design beyond the secret art status: a method to verify design conventions for interactive narrative
Authors: Koenitz, Hartmut
Roth, Christian
Dubbelman, Teun
Knoller, Noam
Keywords: design conventions;game design;interactive narrative design;pedagogy;education;user experience measurement;convenções de design;design de jogos;design de narrativas interativas;pedagogia;educação;medição da experiência do utilizador
Issue Date: 2018
Publisher: Centro de Literatura Portuguesa
Imprensa da Universidade de Coimbra
Abstract: Nos últimos anos, a narrativa nos jogos eletrónicos surgiu como uma área para novos conceitos de jogo e como estratégia para caraterizar obra específicas. No entanto, a inovação nesta área vem sobretudo de empresas independentes e de esforços individuais de designers reconhecidos. Faltam especialistas treinados capazes produzir experiências narrativas interativas. Muitos dos praticantes são autodidatas e confiam na intuição nas suas práticas de design. Um elemento-chave que falta ao esforço de desenvolvimento sustentado e a uma melhor formação profissional é um conjunto de convenções de design que cumpram um papel comparável às convenções cinemato-gráficas, como edição ou montagem de continuidade. Esta investigação centra-se na identificação, verificação e recolha dessas estratégias de design. Descrevemos um método empírico para verificar as convenções de design propostas através da avaliação da reação do utilizador aos protótipos A/B, o que melhora os processos anteriores baseados em tentativa e erro.
In recent years, game narrative has emerged as an area for novel game concepts and as a strategy to distinguish a particular title. However, innovation in this area comes primarily from indie companies and individual efforts by noted designers. There is a lack of trained specialists ready to produce interactive narrative experiences. Many existing practitioners are self-trained and often rely on intuition in their design practice. A key element missing from the effort towards a more sustained development and improved professional training is a set of design conventions that fulfill a role comparable to cinematic conventions like continuity editing or montage. Therefore, our research focuses on identifying, verifying and collecting such design strategies. We describe an empirical method to verify candidate design conventions through the evaluation of user reaction to A/B prototypes, which improves upon the trial-and-error process of old.
URI: https://hdl.handle.net/10316.2/44346
ISSN: 2182-8830
DOI: 10.14195/2182-8830_6-1_7
Rights: open access
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