Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316.2/5567
Title: La construcción de la pedagogía social
Authors: Soriano Díaz, Andrés
Keywords: Social pedagogy;Pedagogia social;Pedagogía social
Issue Date: 2009
Publisher: Imprensa da Universidade de Coimbra
Abstract: Definir o âmbito da Pedagogia Social não é uma tarefa fácil, assim como não é uma tarefa fácil dar uma resposta única e imediata à pergunta: “o que é a Pedagogia Social?”. Neste artigo centramo-nos no processo de construção da Pedagogia Social para compreendermos a situação actual em que se encontra. Com esse objectivo elaboramos uma reflexão sobre a concepção de Pedagogia Social recorrendo a três vias: a histórica, a empírica e a analítica.
Conceptualize what is the Social Pedagogy isn’t an easy task, as it isn’t an easy task to give a simple and immediate answer to the question: “what is the Social Pedagogy?” In this paper we will focus in the process of construction of the Social Pedagogy with the goal of understand its present situation. Keeping that goal in mind we will do a reflexion around the concept of Social Pedagogy using three ways: historical, empirical and analytic.
URI: https://hdl.handle.net/10316.2/5567
ISSN: 1647-8614
DOI: 10.14195/1647-8614_43-2_1
Appears in Collections:Revista Portuguesa de Pedagogia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
01_la_construcci_n_de_la_pedagog_a....pdf224.41 kBAdobe PDFThumbnail
  
See online
Show full item record

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.