Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10316.2/5567
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Soriano Díaz, Andrés | - |
dc.contributor.other | Universidade de Coimbra. Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação (ed. lit.) | - |
dc.date.accessioned | 2012-09-12T14:52:07Z | |
dc.date.accessioned | 2020-10-06T20:26:53Z | - |
dc.date.available | 2012-09-12T14:52:07Z | |
dc.date.available | 2020-10-06T20:26:53Z | - |
dc.date.issued | 2009 | - |
dc.identifier.issn | 1647-8614 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10316.2/5567 | - |
dc.description.abstract | Definir o âmbito da Pedagogia Social não é uma tarefa fácil, assim como não é uma tarefa fácil dar uma resposta única e imediata à pergunta: “o que é a Pedagogia Social?”. Neste artigo centramo-nos no processo de construção da Pedagogia Social para compreendermos a situação actual em que se encontra. Com esse objectivo elaboramos uma reflexão sobre a concepção de Pedagogia Social recorrendo a três vias: a histórica, a empírica e a analítica. | por |
dc.description.abstract | Conceptualize what is the Social Pedagogy isn’t an easy task, as it isn’t an easy task to give a simple and immediate answer to the question: “what is the Social Pedagogy?” In this paper we will focus in the process of construction of the Social Pedagogy with the goal of understand its present situation. Keeping that goal in mind we will do a reflexion around the concept of Social Pedagogy using three ways: historical, empirical and analytic. | eng |
dc.language.iso | spa | - |
dc.publisher | Imprensa da Universidade de Coimbra | - |
dc.subject | Social pedagogy | eng |
dc.subject | Pedagogia social | por |
dc.subject | Pedagogía social | spa |
dc.title | La construcción de la pedagogía social | spa |
dc.type | article | - |
uc.publication.collection | Revista Portuguesa de Pedagogia 43-2 | - |
uc.publication.firstPage | 9 | - |
uc.publication.issue | 2 | - |
uc.publication.lastPage | 22 | - |
uc.publication.location | Coimbra | - |
uc.publication.journalTitle | Revista Portuguesa de Pedagogia | - |
uc.publication.volume | 43 | por |
dc.identifier.doi | 10.14195/1647-8614_43-2_1 | - |
uc.publication.orderno | 2 | - |
uc.publication.area | Ciências Sociais | - |
uc.publication.manifest | https://dl.uc.pt/json/iiif/10316.2/5567/275608/manifest?manifest=/json/iiif/10316.2/5567/275608/manifest | - |
uc.publication.thumbnail | https://dl.uc.pt/retrieve/12331715 | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
Appears in Collections: | Revista Portuguesa de Pedagogia |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
01_la_construcci_n_de_la_pedagog_a....pdf | 224.41 kB | Adobe PDF |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.