Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316.2/5567
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSoriano Díaz, Andrés-
dc.contributor.otherUniversidade de Coimbra. Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação (ed. lit.)-
dc.date.accessioned2012-09-12T14:52:07Z
dc.date.accessioned2020-10-06T20:26:53Z-
dc.date.available2012-09-12T14:52:07Z
dc.date.available2020-10-06T20:26:53Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.issn1647-8614-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10316.2/5567-
dc.description.abstractDefinir o âmbito da Pedagogia Social não é uma tarefa fácil, assim como não é uma tarefa fácil dar uma resposta única e imediata à pergunta: “o que é a Pedagogia Social?”. Neste artigo centramo-nos no processo de construção da Pedagogia Social para compreendermos a situação actual em que se encontra. Com esse objectivo elaboramos uma reflexão sobre a concepção de Pedagogia Social recorrendo a três vias: a histórica, a empírica e a analítica.por
dc.description.abstractConceptualize what is the Social Pedagogy isn’t an easy task, as it isn’t an easy task to give a simple and immediate answer to the question: “what is the Social Pedagogy?” In this paper we will focus in the process of construction of the Social Pedagogy with the goal of understand its present situation. Keeping that goal in mind we will do a reflexion around the concept of Social Pedagogy using three ways: historical, empirical and analytic.eng
dc.language.isospa-
dc.publisherImprensa da Universidade de Coimbra-
dc.subjectSocial pedagogyeng
dc.subjectPedagogia socialpor
dc.subjectPedagogía socialspa
dc.titleLa construcción de la pedagogía socialspa
dc.typearticle-
uc.publication.collectionRevista Portuguesa de Pedagogia 43-2-
uc.publication.firstPage9-
uc.publication.issue2-
uc.publication.lastPage22-
uc.publication.locationCoimbra-
uc.publication.journalTitleRevista Portuguesa de Pedagogia-
uc.publication.volume43por
dc.identifier.doi10.14195/1647-8614_43-2_1-
uc.publication.orderno2-
uc.publication.areaCiências Sociais-
uc.publication.manifesthttps://dl.uc.pt/json/iiif/10316.2/5567/275608/manifest?manifest=/json/iiif/10316.2/5567/275608/manifest-
uc.publication.thumbnailhttps://dl.uc.pt/retrieve/12331715-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Revista Portuguesa de Pedagogia
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
01_la_construcci_n_de_la_pedagog_a....pdf224.41 kBAdobe PDFThumbnail
  
See online
Show simple item record

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.