Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10316.2/47640
Title: | O lugar da consciência cultural crítica na aula de língua (materna ou não materna) | Other Titles: | Critical cultural awareness role in language teaching | Authors: | Fernandes, Anabela dos Santos | Issue Date: | 2019 | Publisher: | Imprensa da Universidade de Coimbra | Journal: | http://hdl.handle.net/10316.2/47620 | Abstract: | Partindo do discurso e das práticas culturais, o texto procura sublinhar alguns
contributos de várias áreas científicas na configuração de uma abordagem plural da Didática
das Línguas, tanto no contexto da língua materna como da língua não materna. Entre
diversos estudos e documentos orientadores para formação de professores de língua, são
descritos alguns aspetos que constituem os pressupostos do trabalho a desenvolver numa
conceção nova de formação docente e discente em que se distinga o valor da consciência
cultural crítica na capacidade de recriar e interpretar a realidade social. This article attempts to highlight some contributions of several scientific areas regarding a plural and interdisciplinary didactics approach in language teacher training (native language and additional language). By analysing studies and guidelines, some aspects become relevant to a new conception of languages pre-service teacher training, more specifically, the role of critical cultural awareness. |
URI: | https://hdl.handle.net/10316.2/47640 | ISBN: | 978-989-26-1701-5 (PDF) 978-989-26-1700-8 |
DOI: | https://doi.org/10.14195/978-989-26-1701-5_18 | Rights: | open access |
Appears in Collections: | Nova Pombalina |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
O_lugar_da_consciencia_cultural_critica.pdf | 680.78 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.