Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316.2/47640
Title: O lugar da consciência cultural crítica na aula de língua (materna ou não materna)
Other Titles: Critical cultural awareness role in language teaching
Authors: Fernandes, Anabela dos Santos 
Issue Date: 2019
Publisher: Imprensa da Universidade de Coimbra
Journal: http://hdl.handle.net/10316.2/47620 
Abstract: Partindo do discurso e das práticas culturais, o texto procura sublinhar alguns contributos de várias áreas científicas na configuração de uma abordagem plural da Didática das Línguas, tanto no contexto da língua materna como da língua não materna. Entre diversos estudos e documentos orientadores para formação de professores de língua, são descritos alguns aspetos que constituem os pressupostos do trabalho a desenvolver numa conceção nova de formação docente e discente em que se distinga o valor da consciência cultural crítica na capacidade de recriar e interpretar a realidade social.
This article attempts to highlight some contributions of several scientific areas regarding a plural and interdisciplinary didactics approach in language teacher training (native language and additional language). By analysing studies and guidelines, some aspects become relevant to a new conception of languages pre-service teacher training, more specifically, the role of critical cultural awareness.
URI: https://hdl.handle.net/10316.2/47640
ISBN: 978-989-26-1701-5 (PDF)
978-989-26-1700-8
DOI: https://doi.org/10.14195/978-989-26-1701-5_18
Rights: open access
Appears in Collections:Nova Pombalina

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
O_lugar_da_consciencia_cultural_critica.pdf680.78 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.