Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10316.2/4752
Title: | A avaliação na metodologia de trabalho de projecto: uma experiência na formação de professores | Authors: | Ferreira, Carlos Alberto | Keywords: | assessment;elementary education;perception;teachers' training;évaluation;enseignement primaire;perception;formation d'enseignants;avaliação;ensino básico;percepção;formação de professores | Issue Date: | 2009 | Publisher: | Imprensa da Universidade de Coimbra | Abstract: | No presente artigo descrevemos e reflectimos sobre uma experiência de formação
inicial de professores do 1º ciclo do ensino básico sobre a prática da
avaliação das aprendizagens e dos projectos, no contexto da utilização da
metodologia de trabalho de projecto implementada em sala de aula. Dans cet article, on décrit et on réfléchit au sujet d’une expérience de formation initiale d’enseignants du premier cycle de l’enseignement basique, en ce qui concerne la pratique de l’évaluation des apprentissages et aussi des projets, dans le contexte de l’utilisation de la méthodologie de travail de projet appliquée en classe. In the present article we describe and reflect on an experience in primary school teacher training about the learning and projects assessment practices in the context of working project methodology use implemented in the classroom. |
URI: | https://hdl.handle.net/10316.2/4752 | ISSN: | 1647-8614 | DOI: | 10.14195/1647-8614_43-1_7 |
Appears in Collections: | Revista Portuguesa de Pedagogia |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
10_-_a_avaliacao_na_metodologia_de_trabalho_de_projecto-_uma_experiencia_na_formacao_de_professores.pdf | 219.01 kB | Adobe PDF |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.