Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10316.2/4728
Title: | Alfabetización digital y adolescentes: un desafío para el sistema escolar | Authors: | Kaechele, Mónica Rodríguez Illera, José Luís |
Issue Date: | 2008 | Publisher: | Imprensa da Universidade Coimbra | Abstract: | Este artigo apresenta uma reflexão em torno da experiência escolar e alfabetização
digital dos jovens, baseada num estudo empírico da experiência
digital de adolescentes cujas práticas com as tecnologias constituem um
desafio para a instituição escolar. Discute-se o conceito de alfabetização
digital como prática social e apresentam-se os resultados de um estudo
empírico baseado na observação e em entrevistas em contextos distintos
de prática. Cet article présente une réflexion autour de l’expérience scolaire et l’alphabétisation numérique des jeunes adolescents dont l’ utilisation des TIC constitue un défi pour l’institution scolaire. Il y est question du concept d’alphabétisation numérique comme pratique sociale et y sont présentés les résultats d’une étude empirique dans deux contextes d’utilisation différents : le lycée et le club Internet. This article presents a reflection on the experience of young adolescents at school and their digital literacy and how their ability to use technology represents a challenge to educational institutions. The concept of digital literacy will be discussed as a social practice with the results presented in an empirical study in two distinct practical contexts: the Educational Institute and Internet cafés. |
URI: | https://hdl.handle.net/10316.2/4728 | ISSN: | 1647-8614 | DOI: | 10.14195/1647-8614_42-3_4 |
Appears in Collections: | Revista Portuguesa de Pedagogia |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
alfabetizacion_digital_y_adolescentes.pdf | 846.45 kB | Adobe PDF |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.