Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10316.2/4728
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kaechele, Mónica | - |
dc.contributor.author | Rodríguez Illera, José Luís | - |
dc.contributor.other | Universidade de Coimbra. Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação (ed. lit.) | - |
dc.date.accessioned | 2012-06-14T14:58:11Z | |
dc.date.accessioned | 2020-10-06T20:27:08Z | - |
dc.date.available | 2012-06-14T14:58:11Z | |
dc.date.available | 2020-10-06T20:27:08Z | - |
dc.date.issued | 2008 | - |
dc.identifier.issn | 1647-8614 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10316.2/4728 | - |
dc.description.abstract | Este artigo apresenta uma reflexão em torno da experiência escolar e alfabetização digital dos jovens, baseada num estudo empírico da experiência digital de adolescentes cujas práticas com as tecnologias constituem um desafio para a instituição escolar. Discute-se o conceito de alfabetização digital como prática social e apresentam-se os resultados de um estudo empírico baseado na observação e em entrevistas em contextos distintos de prática. | por |
dc.description.abstract | Cet article présente une réflexion autour de l’expérience scolaire et l’alphabétisation numérique des jeunes adolescents dont l’ utilisation des TIC constitue un défi pour l’institution scolaire. Il y est question du concept d’alphabétisation numérique comme pratique sociale et y sont présentés les résultats d’une étude empirique dans deux contextes d’utilisation différents : le lycée et le club Internet. | fra |
dc.description.abstract | This article presents a reflection on the experience of young adolescents at school and their digital literacy and how their ability to use technology represents a challenge to educational institutions. The concept of digital literacy will be discussed as a social practice with the results presented in an empirical study in two distinct practical contexts: the Educational Institute and Internet cafés. | eng |
dc.language.iso | spa | - |
dc.publisher | Imprensa da Universidade Coimbra | - |
dc.title | Alfabetización digital y adolescentes: un desafío para el sistema escolar | por |
dc.type | article | - |
uc.publication.collection | Revista Portuguesa de Pedagogia 42-3 | - |
uc.publication.firstPage | 55 | - |
uc.publication.issue | 3 | - |
uc.publication.lastPage | 76 | - |
uc.publication.location | Coimbra | - |
uc.publication.journalTitle | Revista Portuguesa de Pedagogia | - |
uc.publication.volume | 42 | por |
dc.identifier.doi | 10.14195/1647-8614_42-3_4 | - |
uc.publication.orderno | 5 | - |
uc.publication.area | Ciências Sociais | - |
uc.publication.manifest | https://dl.uc.pt/json/iiif/10316.2/4728/275764/manifest?manifest=/json/iiif/10316.2/4728/275764/manifest | - |
uc.publication.thumbnail | https://dl.uc.pt/retrieve/12334995 | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
Appears in Collections: | Revista Portuguesa de Pedagogia |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
alfabetizacion_digital_y_adolescentes.pdf | 846.45 kB | Adobe PDF |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.