Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10316.2/4678
Title: | Conceitos e processos formativos de pedagogia e literacia dos media | Authors: | Reia-Baptista, Vítor | Issue Date: | 2008 | Publisher: | Imprensa da Universidade Coimbra | Abstract: | Os níveis de Literacia dos Media, assim como a sua natureza ou tão só a sua
falta, assumem diferenças ou semelhanças consoante os contextos locais e
globais em que se desenvolvem e se exercem. Assim sendo, são aqui apontados
alguns exemplos, ainda que fragmentários, como eventuais contributos
para um melhor conhecimento da realidade existente neste domínio
em Portugal, assim como nalguns outros contextos de comunicação local
e global. Les niveaux de l’instruction et d’éducation aux médias, de leur nature ou même de leur absence, peuvent montrer des différences ou des similitudes, selon les contextes locaux et globaux où ils sont développés et pratiqués. Dans ce contexte, ont présente ici quelques exemples qui, malgré leur caractère fragmentaire, peuvent contribuer a une meilleure connaissance de la réalité portugaise et de celle d’autres contextes locaux et globaux de langue portugaise en ce que concerne ce sujet. The levels of media literacy, their nature or even their lack, can show differences or similarities, according to the local and global contexts where they are developed and practiced. So being, here follow some examples, though of fragmentary character, as an eventual contribution towards a better knowledge of existing reality in this field both in Portugal and in some other local and global communication contexts. |
URI: | https://hdl.handle.net/10316.2/4678 | ISSN: | 1647-8614 | DOI: | 10.14195/1647-8614_42-2_4 |
Appears in Collections: | Revista Portuguesa de Pedagogia |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
conceitos_e_processos_formativos_de_pedagogia_e_literacia_dos_media.pdf | 935.05 kB | Adobe PDF |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.