Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10316.2/39193
Title: | A exploração dos recursos digitais para a construção de narrativas: o caso Impresa | Other Titles: | Resources for digital narrative construction: the Impresa case La exploración de los recursos digitales para la construcción de narrativas: el caso Impresa |
Authors: | Marques, Inês da Fonseca Matias Peixinho, Ana Teresa |
Keywords: | Storytelling digital;multimedialidad;interactividad;narrativa;Digital storytelling;multimediality;interactivity;narrative;Storytelling digital;multimedialidade;interatividade;narrativa | Issue Date: | 2016 | Publisher: | Imprensa da Universidade de Coimbra | Abstract: | Nuestro propósito, en esto articulo, es problematizar
las transformaciones narrativas
del periodismo en dos niveles.
En primer lugar, vamos a utilizar tres conceptos
que se intersectan en la quistión del
storytelling digital (la transmedialidad o storytelling
transmediático, la multimedialidad y la
interactividad) para alcanzar las transformaciones
derivadas de las potencialidades de la
web para la construcción de narrativas.
En segundo lugar, porque vamos a trabajar
con narrativas creadas dentro del mayor
grupo mediático portugués – Impresa – vamos
a tentar comprender si la concentración
empresarial influencia la construcción y
difusión de narrativas multimedia. O nosso propósito, neste artigo, é problematizar as transformações narrativas do jornalismo a dois níveis Em primeiro, utilizaremos três conceitos que se entrecruzam na questão do storytelling digital (a transmedialidade ou storytelling transmediático, a multimedialidade e a interatividade) para perceber as transformações decorrentes das potencialidades da web para a construção de narrativas. Em segundo lugar, uma vez que vamos trabalhar com narrativas criadas no seio do maior grupo mediático português – Impresa - tentaremos perceber se a concentração empresarial influencia a construção e difusão de narrativas multimédia. Our purpose in this article is to discuss the narrative transformations of journalism at two levels. First, we will use three concepts that cross each other on the issue of digital storytelling (transmediality or transmedia storytelling, multimediality and interactivity) to understand the changes stemming from the web capabilities to build narratives. Second, since we work with narratives created within the largest Portuguese media group – Impresa – it is our intention to understand how the concentration affects the construction and dissemination of multimedia narratives. |
URI: | https://hdl.handle.net/10316.2/39193 | ISSN: | 2183-5918 2183-6019 (digital) |
DOI: | http//dx.doi.org/10.14195/2183-6019_2_11 | Rights: | open access |
Appears in Collections: | Mediapolis |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
a_exploracao_dos_recursos_digitais.pdf | 207.66 kB | Adobe PDF |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.