Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10316.2/38286
Title: | Comunidades educativas resilientes: perceção do risco e cultura de segurança | Other Titles: | Resilient educative communities: risk perception and safety culture | Authors: | Machado, André Queirós, Margarida |
Keywords: | Educative community;Risk perception;Safety culture;Resilience;Comunidade Educativa;Perceção do Risco;Cultura de Segurança;Resiliência | Issue Date: | 2015 | Publisher: | Imprensa da Universidade de Coimbra | Journal: | http://hdl.handle.net/10316.2/38267 | Abstract: | This investigation aims to identify the safety culture in an educational
community and to assess how the perception of risk is important
for defining effective awareness measures, management, mitigation
and resilience to risk. A survey was launched to recognise the representations
of teachers, students and staff of the High School E ça de
Queirós, in Lisbon, against a diverse set of risks (in particular, risk
of fire and earthquake) at school. Conhecer a cultura de segurança numa comunidade educativa e avaliar como a perceção do risco é importante para a definição de medidas eficazes de sensibilização, gestão, mitigação e resiliência aos riscos foram os objetivos desta investigação. A realização de um inquérito permitiu conhecer as representações de professores, alunos e fu ncionários da Escola Secundária Eça de Queirós, em Lisboa, face a um conjunto diversificado de riscos (em particular, risco de incêndio e de sismo) no espaço escolar. |
URI: | https://hdl.handle.net/10316.2/38286 | ISBN: | 978‑989‑26‑1098‑6 978‑989‑26‑1099‑3 (PDF) |
DOI: | 10.14195/978‑989‑26‑1099‑3_6 | Rights: | open access |
Appears in Collections: | Terramoto de Lisboa de 1755: o que aprendemos 260 anos depois? |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
comunidades_educativas_resilientes._perce__o_do_risco_e_cultura_de_seguran_a.pdf | 865.57 kB | Adobe PDF |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.