Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316.2/38286
Title: Comunidades educativas resilientes: perceção do risco e cultura de segurança
Other Titles: Resilient educative communities: risk perception and safety culture
Authors: Machado, André
Queirós, Margarida
Keywords: Educative community;Risk perception;Safety culture;Resilience;Comunidade Educativa;Perceção do Risco;Cultura de Segurança;Resiliência
Issue Date: 2015
Publisher: Imprensa da Universidade de Coimbra
Journal: http://hdl.handle.net/10316.2/38267
Abstract: This investigation aims to identify the safety culture in an educational community and to assess how the perception of risk is important for defining effective awareness measures, management, mitigation and resilience to risk. A survey was launched to recognise the representations of teachers, students and staff of the High School E ça de Queirós, in Lisbon, against a diverse set of risks (in particular, risk of fire and earthquake) at school.
Conhecer a cultura de segurança numa comunidade educativa e avaliar como a perceção do risco é importante para a definição de medidas eficazes de sensibilização, gestão, mitigação e resiliência aos riscos foram os objetivos desta investigação. A realização de um inquérito permitiu conhecer as representações de professores, alunos e fu ncionários da Escola Secundária Eça de Queirós, em Lisboa, face a um conjunto diversificado de riscos (em particular, risco de incêndio e de sismo) no espaço escolar.
URI: https://hdl.handle.net/10316.2/38286
ISBN: 978‑989‑26‑1098‑6
978‑989‑26‑1099‑3 (PDF)
DOI: 10.14195/978‑989‑26‑1099‑3_6
Rights: open access
Appears in Collections:Terramoto de Lisboa de 1755: o que aprendemos 260 anos depois?

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
comunidades_educativas_resilientes._perce__o_do_risco_e_cultura_de_seguran_a.pdf865.57 kBAdobe PDFThumbnail
  
See online
Show full item record

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.