DSpace CRIS
DSpace-CRIS consists of a data model describing objects of interest to Research and Development and a set of tools to manage the data. Standard DSpace is used to deal with publications and data sets, whereas DSpace-CRIS involves other CRIS entities: Researcher Pages, Projects, Organization Units and Second Level Dynamic Objects (single entities specialized by a profile, such as Journal, Prize, Event etc; because any profile can define its own set of properties and nested objects)
Learn More
Browsing by Subject
intertextuality
Showing results 1 to 11 of 11
Issue Date | Title | Author(s) |
2017 | An interrupting poem: Elizabeth Bishop’s "Crusoe in England" | Matterson, Stephen |
2017 | Com que rima Alice em português?: traduções portuguesas de poemas de Lewis Carroll em Alice in Wonderland | Santos, Isabel Pedro dos |
2018 | Do post-modernismo ao hipercontemporâneo: morfologia(s) do romance e (re)figurações da personagem | Arnaut, Ana Paula |
2017 | Edipo en Latinoamérica. Todo un show. Un acercamiento a Edipo rey y su señora mamacita de Peky Andino Moscoso | Ferrari, Silvana Soledad |
2018 | Literatura neolatina e tradição ciceroniana: relações intertextuais entre a “Utopia” (1516) de Thomas Morus e “De finibus bonorum et malorum” (45 a.C.) de Marco Túlio Cícero | Ribeiro, Ana Cláudia Romano |
2018 | Literatura neolatina e tradição ciceroniana: relações intertextuais entre a “Utopia” (1516) de Thomas Morus e “De finibus bonorum et malorum” (45 a.C.) de Marco Túlio Cícero | Ribeiro, Ana Cláudia Romano |
2019 | L’Étranger (De facie) et Diotime (Symp.): récits de sages absents | Lesage Gárriga, Luisa |
2017 | Plutarco en las Noctes Atticae de Aulo Gelio | González Delgado, Ramiro |
2016 | Potencialidades del microrrelato en Internet | Ferreira, Ana Sofia Marques Viana |
2019 | Saggezza in politica, saggezza in battaglia: alcuni personaggi dei Regum et imperatorum apophthegmata | Citro, Serena |
2018 | Vozes do Brasil: a presença da literatura brasileira na narrativa hipercontemporânea portuguesa | Angelini, Paulo Ricardo Kralik |