Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316.2/96396
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAlmeida, Filipe, ed. lit.por
dc.contributor.authorSeixas, Ana, ed. lit.por
dc.contributor.authorGama, Paulo, ed. lit.por
dc.contributor.authorPeixoto, Paulo, ed. lit.por
dc.contributor.authorEsteves, Denise, ed. lit.por
dc.date.accessioned2020-11-19T14:42:44Z-
dc.date.available2020-11-19T14:42:44Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.isbn978-989-26-1122-8por
dc.identifier.isbn978-989-26-1123-5 (PDF)por
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10316.2/96396-
dc.description.abstractThis book links to another book also published by IUC aiming to constitute two sides of the same coin. Having a different scope, both result from the same research project centered on the theme of integrity and academic fraud and they balance each other. In this book we gathered some of the texts that supported the interventions made by their authors in the final conference of the research project, which took place at the Faculty of Economics, University of Coimbra on 8 and 9 May 2014. These are authors whose reflections were very important for the design and development of the project. Some of them took the external consultants function and its contribution extends far beyond the reflections they wrote here. This is a highly theoretical work, unlike the other book (which organizes the empirical results achieved under the project, related to academic fraud committed by students in Portugal). Integrity and academic fraud and its variants and dimensions; its causes and consequences; obstacles and solutions inherent to his combat; the actors involved and the contexts of their occurrence are, among others, targets of conceptualization, scrutiny and discussion. Discussion is also expressed by the publication, in a conversational tone, of the debates occurred among the participants over the two days of the symposium.eng
dc.description.abstractEsta obra junta-se a uma outra (também editada pela IUC) para ambas se constituírem como duas faces de uma mesma moeda. Tendo um alcance distinto, as duas resultam de um mesmo projeto de investigação centrado na temática da fraude académica e complementam-se mutuamente. Nesta obra reunimos alguns dos textos que sustentaram as intervenções feitas pelos seus autores no colóquio final do projeto, que teve lugar na Faculdade de Economia da Universidade de Coimbra a 8 e 9 de maio de 2014. Trata-se de autores cujas reflexões foram muito importantes para a conceção e o desenvolvimento do projeto. Alguns deles assumiram a função de consultores externos e o seu contributo estende-se muito para lá das reflexões que aqui deixam escritas. Esta é uma obra eminentemente teórica, ao contrário da outra (que sistematiza os resultados empíricos, alcançados no âmbito do projeto, relativos à fraude académica cometida pelos estudantes em Portugal). A fraude académica e as suas variantes e dimensões; as suas causas e consequências; os obstáculos e as soluções inerentes ao seu enfrentamento; os atores envolvidos e os contextos da sua ocorrência são, entre outros, alvos de conceptualização, de escrutínio e de discussão. Discussão que aqui fica também expressa pela publicação, em tom coloquial, dos debates ocorridos entre os participantes ao longo dos dois dias do colóquio.por
dc.language.isoporpor
dc.publisherImprensa da Universidade de Coimbrapor
dc.relation.ispartofInvestigaçãopor
dc.rightsopen accesspor
dc.subjectAcademic integrityeng
dc.subjectAcademic fraudeng
dc.subjectPlagiarismeng
dc.subjectHigher Educationeng
dc.subjectIntegridade académicapor
dc.subjectFraude académicapor
dc.subjectPlágiopor
dc.subjectEnsino Superiorpor
dc.titleFraude e plágio na Universidade: a urgência de uma cultura de integridade no Ensino Superiorpor
dc.typebookWpartspor
uc.publication.locationCoimbrapor
dc.identifier.doi10.14195/978-989-26-1123-5por
uc.publication.digCollectionPBpor
uc.publication.areaCiências Sociaispor
uc.itemId86510-
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
Appears in Collections:Fraude e plágio na Universidade: a urgência de uma cultura de integridade no Ensino Superior
Show simple item record

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.