Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10316.2/5566
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | González Sánchez, Margarita | - |
dc.contributor.other | Universidade de Coimbra. Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação (ed. lit.) | - |
dc.date.accessioned | 2012-09-12T14:50:47Z | |
dc.date.accessioned | 2020-10-06T20:26:53Z | - |
dc.date.available | 2012-09-12T14:50:47Z | |
dc.date.available | 2020-10-06T20:26:53Z | - |
dc.date.issued | 2009 | - |
dc.identifier.issn | 1647-8614 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10316.2/5566 | - |
dc.description.abstract | Neste artigo apresentamos um conjunto de reflexões em torno da formação prática em Educação Social. Salientamos algumas das dificuldades que se colocam quando se considera o prácticum como uma modalidade de formação, conscientes de que a relação entre o saber teórico e o saber prático é uma relação complexa. | por |
dc.description.abstract | Nous présentons dans cet article un ensemble de réflexions sur la formation pratique en Education Sociale. Nous y analysons les difficultés qui surviennent lorsque le “practicum”est considéré comme une modalité de la formation, tout en sachant que la synchronisation entre le savoir théorique et le savoir pratique est basé sur une relation complexe. | fra |
dc.description.abstract | In this paper we offer a set of reflexions around the practical training in Social Education. We signalize some of the difficulties that arise when you consider the prácticum as a kind of training. We are aware that the relationship between the theoretical and practical training is a complex one. | eng |
dc.language.iso | spa | - |
dc.publisher | Imprensa da Universidade de Coimbra | - |
dc.subject | Practical training in Social Education | eng |
dc.subject | Formation pratique en Education Sociale | fra |
dc.subject | Formação prática em Educação Social | por |
dc.subject | Enseñanzas de educatión social | spa |
dc.title | Integración de práctica y reflexión en un único proceso | spa |
dc.type | article | - |
uc.publication.collection | Revista Portuguesa de Pedagogia 43-2 | - |
uc.publication.firstPage | 23 | - |
uc.publication.issue | 2 | - |
uc.publication.lastPage | 40 | - |
uc.publication.location | Coimbra | - |
uc.publication.journalTitle | Revista Portuguesa de Pedagogia | - |
uc.publication.volume | 43 | por |
dc.identifier.doi | 10.14195/1647-8614_43-2_2 | - |
uc.publication.orderno | 3 | - |
uc.publication.area | Ciências Sociais | - |
uc.publication.manifest | https://dl.uc.pt/json/iiif/10316.2/5566/275604/manifest?manifest=/json/iiif/10316.2/5566/275604/manifest | - |
uc.publication.thumbnail | https://dl.uc.pt/retrieve/12331647 | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
Appears in Collections: | Revista Portuguesa de Pedagogia |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
02_integraci_n_de_pr_ctica_y_reflexi_n....pdf | 232.69 kB | Adobe PDF |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.