Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10316.2/5309
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Araújo, Alberto Filipe | - |
dc.contributor.author | Guimarães, Armando Rui | - |
dc.contributor.other | Universidade de Coimbra. Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação (ed. lit.) | - |
dc.date.accessioned | 2012-06-14T16:18:39Z | |
dc.date.accessioned | 2020-10-06T20:27:30Z | - |
dc.date.available | 2012-06-14T16:18:39Z | |
dc.date.available | 2020-10-06T20:27:30Z | - |
dc.date.issued | 2011 | - |
dc.identifier.issn | 1647-8614 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10316.2/5309 | - |
dc.description.abstract | A partir de textos de João Boavida sobre a didáctica da filosofia, reconhecemos o seu valor, a importância e a razoabilidade dos seus comentários e propostas para tornar o «ensinar a filosofar» uma actividade não só verdadeiramente filosófica como pedagogicamente rica e entusiasmante. Como proposta e reforço das suas reflexões, consideramos que uma abordagem do «ensinar a filosofar» através da recuperação da imaginação na actividade filosófica pode ser uma das vias mais poderosas e eficazes. | por |
dc.description.abstract | Ce document aborde la croisée des chemins dans laquelle se trouve l'enseignant de ce siècle due aux circonstances entourant le rôle pedagogique. Cette question est développée, d'un côté, montrant quelques-unes des exigences que la société exige de l'enseignant et, d'autre part, décrivant les dimensions de base qui définissent l'outil avec lequel l'enseignant répond: la formation. Le text conclut en notant quelques pistes pour l'avance de la recherche et la formation sur l'enseignement: la gestion de l'espace et le temps. | fra |
dc.description.abstract | This paper approaches the crossroads where is the teacher of this century due to the circumstances surrounding the teaching. This question is developed, on the one hand, showing some of the demands that society requires the teacher and, on the other hand, describing the basic dimensions that define the tool with which the teacher answers: the training. As a conclusion, the paper finish pointing some of the ways to advance research and training about teaching: the management of space and time. | eng |
dc.language.iso | por | - |
dc.publisher | Imprensa da Universidade de Coimbra | - |
dc.subject | didactique de la philosophie | eng |
dc.subject | enseigner à philosopher | eng |
dc.subject | philosophie | fra |
dc.subject | enseignement | fra |
dc.subject | pédagogie | fra |
dc.subject | imagination | fra |
dc.subject | filosofia | por |
dc.subject | pedagogia | por |
dc.subject | imaginação | por |
dc.subject | didáctica da filosofia | por |
dc.subject | ensinar a filosofar | por |
dc.title | A imaginação nos braços de Vénus de Milo | por |
dc.type | article | - |
uc.publication.collection | Revista Portuguesa de Pedagogia extra-série 2011 | - |
uc.publication.firstPage | 69 | - |
uc.publication.lastPage | 80 | - |
uc.publication.location | Coimbra | - |
uc.publication.journalTitle | Revista Portuguesa de Pedagogia | - |
uc.publication.volume | Extra-série | por |
uc.publication.orderno | 7 | - |
uc.publication.area | Ciências Sociais | - |
uc.publication.manifest | https://dl.uc.pt/json/iiif/10316.2/5309/276012/manifest?manifest=/json/iiif/10316.2/5309/276012/manifest | - |
uc.publication.thumbnail | https://dl.uc.pt/retrieve/12339765 | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
Appears in Collections: | Revista Portuguesa de Pedagogia |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
12_-_a_imaginacao_nos_bracos_de_venus_de_milo.pdf | 222.59 kB | Adobe PDF |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.