Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10316.2/4751
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Luz, Ricardo Hecker | - |
dc.contributor.other | Universidade de Coimbra. Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação (ed. lit.) | - |
dc.date.accessioned | 2012-06-14T15:17:35Z | |
dc.date.accessioned | 2020-10-06T20:27:10Z | - |
dc.date.available | 2012-06-14T15:17:35Z | |
dc.date.available | 2020-10-06T20:27:10Z | - |
dc.date.issued | 2009 | - |
dc.identifier.issn | 1647-8614 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10316.2/4751 | - |
dc.description.abstract | Esse artigo discute a escola e alfabetização no Brasil. Mostra o desafio de inserir crianças no mundo da leitura e os resultados de pesquisas que apontam uma grave ineficiência do sistema de ensino do País. Para mudar essa realidade, é necessária uma postura completamente diferente de professores, pais, da escola e das autoridades públicas: educar para libertar. A escola precisa assumir um novo papel, o qual historicamente não tem sido cumprido, de reflexão e transformação social. | por |
dc.description.abstract | Cet article traite de l’école et de l’alphabétisation au Brésil. Il montre le défi d’inserir les enfants dans le monde de la lecture, ainsi que les résultats des recherches qui ont indiqué une grave inefficacité du système éducatif du pays. Pour changer cette réalité, il faut prend une nouvelle attitude auprés des enseignants, des parents, de l’école et des autorités publiques: éduquer pour la libertation. L’école doit assumer un nouveau rôle, le quel, historiquement, n’a pas été remplies por la réflexion et la transformation sociale. | fra |
dc.description.abstract | This article discusses the school and literacy in Brazil . It shows the challenge of introducing children to the world of reading and the research results that point the inefficient teaching system of this country. In order to change this reality, teachers, parents, school and public authorities need to assume a different posture toward education: teaching for freedom. The school needs to play a new role in the process of transforming the structures of society. | eng |
dc.language.iso | por | - |
dc.publisher | Imprensa da Universidade de Coimbra | - |
dc.subject | education | eng |
dc.subject | history | eng |
dc.subject | teaching styles | eng |
dc.subject | Brazil | eng |
dc.subject | éducation | fra |
dc.subject | histoire | fra |
dc.subject | styles d'enseignement | fra |
dc.subject | Brésil | fra |
dc.subject | educação | por |
dc.subject | história | por |
dc.subject | estilos de ensino | por |
dc.subject | Brasil | por |
dc.title | A escola e a alfabetização no Brasil: um olhar histórico | por |
dc.type | article | - |
uc.publication.collection | Revista Portuguesa de Pedagogia 43-1 | - |
uc.publication.firstPage | 189 | - |
uc.publication.issue | 1 | - |
uc.publication.lastPage | 204 | - |
uc.publication.location | Coimbra | - |
uc.publication.journalTitle | Revista Portuguesa de Pedagogia | - |
uc.publication.volume | 43 | por |
dc.identifier.doi | 10.14195/1647-8614_43-1_10 | - |
uc.publication.orderno | 10 | - |
uc.publication.area | Ciências Sociais | - |
uc.publication.manifest | https://dl.uc.pt/json/iiif/10316.2/4751/275788/manifest?manifest=/json/iiif/10316.2/4751/275788/manifest | - |
uc.publication.thumbnail | https://dl.uc.pt/retrieve/12335438 | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
Appears in Collections: | Revista Portuguesa de Pedagogia |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
13_-_a_escola_e_a_alfabetizacao_no_brasil__um_olhar_historico.pdf | 219.56 kB | Adobe PDF |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.