Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10316.2/4722
Title: | Educar para la sociedad informacional: hacia el multialfabetismo | Authors: | Moreira, Manuel Área | Issue Date: | 2008 | Publisher: | Imprensa da Universidade Coimbra | Abstract: | Este artigo analisa o analfabetismo digital como um dos problemas educacionais
decorrentes da chamada sociedade da informação. Identificam-
-se várias abordagens ou visões sobre a alfabetização digital. Propõe-se
o termo multialfabetização como um conceito abrangente e inclusivo de
diferentes alfabetizações (audiovisual, digital, informacional). Também se
identificam as diferentes competências e habilidades envolvidas neste processo:
instrumentais, cognitivas, atitudinais e éticas. Cet article analyse l’analphabétisme numérique comme l’un des problèmes éducatifs découlant de la soi-disant société de l’information. Il identifie différentes approches ou visions de l’alphabétisation numérique. Le terme multiliteracies est proposé comme un concept global et inclusif de différents alphabétisations (audio-visuel, numérique, informationnelles) et les différentes compétences et aptitudes impliquées dans ce processus - instrumental, cognitifs, comportementaux et de l’éthique sont identifiés. This article analyses digital illiteracy as one of the educational problems arising from the so-called information society. It identifies various approaches or visions on digital literacy. The term multiliteracies is proposed as a comprehensive and inclusive concept of different literacies (audio-visual, digital, informational) and the different competencies and skills involved in this process – instrumentals, cognitive, attitudinal and ethics – are identified. |
URI: | https://hdl.handle.net/10316.2/4722 | ISSN: | 1647-8614 | DOI: | 10.14195/1647-8614_42-3_1 |
Appears in Collections: | Revista Portuguesa de Pedagogia |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
educar_para_la_sociedad_informacional.pdf | 831.47 kB | Adobe PDF |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.