Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316.2/46988
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCádima, Francisco Rui-
dc.date.accessioned2019-07-01T15:34:01Z
dc.date.accessioned2020-10-04T03:36:38Z-
dc.date.available2019-07-01T15:34:01Z
dc.date.available2020-10-04T03:36:38Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.issn1645‑5681-
dc.identifier.issn2183-5462 (digital)-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10316.2/46988-
dc.description.abstractLos tiempos actuales se están volviendo extraordinariamente complejos donde justamente nosotros pensábamos que serían más transparentes. Internet y la economía digital se están convirtiendo cada vez más en un verdadero “complejo industrial de datos”, una caja de Pandora de consecuencias inescrutables. Lo que está sucediendo con la publicidad digital es solo un resumen del problema, y las primeras consecuencias están ciertamente en el sector de los medios, que continúa asfixiando debido a la falta de ingresos y de tráfico web. Este artículo es un aporte para profundizar esta reflexión.spa
dc.description.abstractO tempo que corre está a complexificar-se extraordinariamente onde justamente julgávamos que se iria tornar mais transparente. A Internet e a economia digital estão a tornar-se cada vez mais um verdadeiro “data industrial complex”, uma caixa de Pandora de consequências insondáveis. O que se passa com a publicidade digital é apenas um esboço do problema, sendo certo que as primeiras consequências estão aí à vista no sistema de media, que continua a sufocar por falta de receita e de tráfego na web. Este texto é um contributo para aprofundar esta reflexão.por
dc.description.abstractCurrent times are becoming extraordinarily complex where we just thought it would become more transparent. The Internet and the digital economy are increasingly becoming a true “data industrial complex,” a Pandora’s box of unsearchable consequences. What is happening with digital advertising is just an outline of the problem, and the first consequences are certainly there in the media sector, which continues to suffocate due to lack of revenue and web traffic. This paper is a contribution to deepen this reflection.eng
dc.language.isopor-
dc.publisherImprensa da Universidade de Coimbra-
dc.rightsopen access-
dc.subjectBlockchain-
dc.subjectpublicidad digital-
dc.subjectinternet-
dc.subjectprivacidad-
dc.subjectseguridad-
dc.subjectBlockchaineng
dc.subjectdigital advertisingeng
dc.subjectinterneteng
dc.subjectprivacyeng
dc.subjectsecurityeng
dc.subjectBlockchainpor
dc.subjectpublicidade digitalpor
dc.subjectinternetpor
dc.subjectprivacidadepor
dc.subjectsegurançapor
dc.titleA publicidade face aos novos contextos da era digital: privacidade, transparência e disrupçãopor
dc.title.alternativeAdvertising versus the new contexts of the digital era: privacy, transparency and disruptionpor
dc.title.alternativeLa publicidad frente a los nuevos contextos de la era digital: privacidad, transparencia y disrupciónpor
dc.typearticle-
uc.publication.collectionMedia & Jornalismo nº 34, vol. 19, nº 1-
uc.publication.firstPage35-
uc.publication.issue34-
uc.publication.lastPage46-
uc.publication.locationCoimbra-
uc.publication.journalTitleMedia & Jornalismo: uma revista do Centro de Investigação Media e Jornalismo-
uc.publication.volume19por
dc.identifier.doi10.14195/2183-5462_34_3-
uc.publication.orderno3-
uc.publication.areaArtes e Humanidades-
uc.publication.manifesthttps://dl.uc.pt/json/iiif/10316.2/46988/264330/manifest?manifest=/json/iiif/10316.2/46988/264330/manifest-
uc.publication.thumbnailhttps://dl.uc.pt/retrieve/12082597-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Media & Jornalismo
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
a_publicidade_face_aos_novos_contextos_da_era_digital.pdf1.12 MBAdobe PDFThumbnail
  
See online
Show simple item record

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.