Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10316.2/44511
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Redol, Pedro | - |
dc.date.accessioned | 2018-11-07T12:22:04Z | |
dc.date.accessioned | 2020-10-05T00:48:38Z | - |
dc.date.available | 2018-11-07T12:22:04Z | |
dc.date.available | 2020-10-05T00:48:38Z | - |
dc.date.issued | 2005 | - |
dc.identifier.issn | 0870-4147 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10316.2/44511 | - |
dc.description.abstract | Interrogamo-nos sobre a missão dos museus, em particular a dos museus de arte, a propósito de uma experiência concreta: a ampliação e remodelação, em curso, do Museu Nacional de Machado de Castro, em Coimbra. O ponto de partida é o papel que um museu desta natureza pode assumir em relação ao conhecimento. O ponto de chegada são as soluções de arquitectura e exposição encontradas pelos projectistas, em interacção com os programadores. Entre o ponto de partida e o de chegada medeiam reflexões sobre modos de apropriação do real e representação, tanto quanto sobre a autenticidade como aspecto indissociável de uma ideia de criação de raiz metafísica. | por |
dc.description.abstract | We wonder about the mission of museums, particularly art museums, with respect to a real experience: the still undergoing enlargement and remodelling of the National Museum Machado de Castro in Coimbra. The starting point is the role a museum like this can play in relation to knowledge. The finish point is the architectural and exhibition solutions found by planners, in interaction with programmers. Between the start and the finish points, there stand thoughts about the ways of reality appropriation and representation, and also about authenticity as a non dissociable aspect of an idea of creation rooted in metaphysics. | eng |
dc.language.iso | por | - |
dc.publisher | Instituto de História Económica e Social | - |
dc.publisher | Imprensa da Universidade de Coimbra | - |
dc.rights | open access | - |
dc.title | Porque se fazem obras nos museus?: reflexões em torno de um caso | por |
dc.type | article | - |
uc.publication.collection | Revista Portuguesa de História nº 37 | - |
uc.publication.firstPage | 437 | - |
uc.publication.issue | 37 | - |
uc.publication.lastPage | 447 | - |
uc.publication.location | Coimbra | - |
uc.publication.journalTitle | Revista Portuguesa de História | - |
dc.identifier.doi | 10.14195/0870-4147_37_19 | - |
uc.publication.section | Varia | - |
uc.publication.orderno | 20 | - |
uc.publication.area | Artes e Humanidades | - |
uc.publication.manifest | https://dl.uc.pt/json/iiif/10316.2/44511/269675/manifest?manifest=/json/iiif/10316.2/44511/269675/manifest | - |
uc.publication.thumbnail | https://dl.uc.pt/retrieve/12156969 | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
Appears in Collections: | Revista Portuguesa de História |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
porque_se_fazem_obras_nos_museus.pdf | 441.83 kB | Adobe PDF | ![]() |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.