Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10316.2/4440
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Reis, Carlos Francisco de Sousa | - |
dc.contributor.other | Universidade de Coimbra. Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação (ed. lit.) | - |
dc.date.accessioned | 2012-06-14T14:06:47Z | |
dc.date.accessioned | 2020-10-06T15:28:21Z | - |
dc.date.available | 2012-06-14T14:06:47Z | |
dc.date.available | 2020-10-06T15:28:21Z | - |
dc.date.issued | 2006 | - |
dc.identifier.issn | 1647-8614 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10316.2/4440 | - |
dc.description.abstract | En este artículo refl exionamos sobre los desafíos que la cultura mediática le presenta hoy al campo educacional. En particular, procuramos hacer una crítica a los modos, regímenes y poderes del complejo televisivo-publicitario para ver hasta qué punto puede existir en él un margen signifi cativo de contradicción con los propósitos y los parámetros requeridos por la dinámica educativa. La conclusión a que llegamos parece indicar que la televisión y la publicidad, apesar de las virtualidades que podemos reconocer en ellas, presentan todavía un significativo matiz educativo. | spa |
dc.description.abstract | Neste artigo refl ectimos sobre os desafi os que a cultura mediática apresenta hoje ao campo educacional. Em particular, procuramos fazer uma crítica dos modos, regimes e prevalências do complexo televisivo-publicitário para vermos até que ponto existirá nele uma margem signifi cativa de contradição com os propósitos e parâmetros requeridos pela dinâmica educativa. O balanço a que chegamos parece indicar que a televisão e a publicidade, apesar das virtualidades que lhes podemos reconhecer, apresentam ainda um significativo matiz deseducativo. | por |
dc.description.abstract | Notre article manifeste les défi s de la culture médiatique. En particulier nous faisons une critique du complexe télé-publicitaire pour découvrir s’il présente, du point de vue de la critique, une signifi cative contradiction vis-à-vis de la dynamique éducative. Pour le moment, si nous reconnaissons des apports à ce complexe nous envisageons aussi une certaine déviance éducative dans ses procédures. | fra |
dc.description.abstract | This paper presents an analysis of the mass media’s culture and its challenges to education. In particular, we search to present a critic of the modes of the television-advertising complex in order to look for a signifi cant margin of contradiction regarding the educative dynamics, defi ned in a critical sense. For the time being, although we can recognize valuable contributions from television and advertising, we found that they present some deviance regarding the educational referents presented. | eng |
dc.language.iso | por | - |
dc.publisher | Imprensa da Universidade Coimbra | - |
dc.title | “Massagem mediática: desafio à teoria da educação” | por |
dc.type | article | - |
uc.publication.collection | Revista Portuguesa de Pedagogia 40-2 | - |
uc.publication.firstPage | 109 | - |
uc.publication.issue | 2 | - |
uc.publication.lastPage | 157 | - |
uc.publication.location | Coimbra | - |
uc.publication.journalTitle | Revista Portuguesa de Pedagogia | - |
uc.publication.volume | 40 | por |
uc.publication.orderno | 5 | - |
uc.publication.area | Ciências Sociais | - |
uc.publication.manifest | https://dl.uc.pt/json/iiif/10316.2/4440/274592/manifest?manifest=/json/iiif/10316.2/4440/274592/manifest | - |
uc.publication.thumbnail | https://dl.uc.pt/retrieve/12314348 | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
Appears in Collections: | Revista Portuguesa de Pedagogia |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
7_-_massagem_mediatica-_desafio_a_teoria_da_educacao.pdf | 1.19 MB | Adobe PDF |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.