Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316.2/44399
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBrandão, Nuno Goulart-
dc.date.accessioned2018-10-31T15:04:32Z
dc.date.accessioned2020-10-04T03:36:32Z-
dc.date.available2018-10-31T15:04:32Z
dc.date.available2020-10-04T03:36:32Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.issn1645‑5681-
dc.identifier.issn2183-5462 (digital)-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10316.2/44399-
dc.description.abstractEl presente artículo assume una actitud reflexiva sobre la importância de la comunicación interna y que esta debe ser assumida en las organizaciones a través de una visión estratégica. En el sentido de reforzar sus interrelaciones bidireccionales, en una efectiva gestión de relaciones, engagement e interes mútuos, centrados en la valorización de sus personas y sus comportamentos que permitan estabelecer relaciones a largo plazo entre ellas y las organizaciones que representan, contribuyendo para una mayor humanización de las organizaciones.spa
dc.description.abstractO presente artigo assume uma atitude reflexiva sobre a importância da comunicação interna dever ser assumida nas organizações através de uma visão estratégica. No sentido de reforçar as suas inter-relações bidirecionais, numa efetiva gestão de relacionamentos, engagement e interesses mútuos, centrados na valorização das suas pessoas e seus comportamentos que permitam o estabelecimento de relações a longo prazo entre elas e as organizações que representam, contribuindo para uma maior humanização das organizações.por
dc.description.abstractThis article assumes a reflective attitude about the importance of internal communication which should be assumed in the organizations through a strategic vision. In order to reinforce their bidirectional internal relations, in na effective management of relations, engagement and mutual interests, focused on the valorization of their people and their behaviors which allow the establishment of long term relations between them nd the organizations which they represent, contribuiting for a greater humanization of organizations.eng
dc.language.isopor-
dc.publisherImprensa da Universidade de Coimbra-
dc.rightsopen access-
dc.subjectComunicación organizacional-
dc.subjectrelaciones públicas-
dc.subjectengagement-
dc.subjectcomunicación estratégica-
dc.subjectcomunicación interna-
dc.subjectOrganizational communicationeng
dc.subjectpublic relationseng
dc.subjectengagementeng
dc.subjectstrategic communicationeng
dc.subjectinternal communicationeng
dc.subjectComunicação organizacionalpor
dc.subjectrelações públicaspor
dc.subjectengagementpor
dc.subjectcomunicação estratégicapor
dc.subjectcomunicação internapor
dc.titleA comunicação interna estratégica como reforço da valorização das pessoas e seus níveis de engagement nas organizaçõespor
dc.title.alternativeThe strategic internal communication as an reinforcement of the valorization of people and their levels of engagement in organizationspor
dc.title.alternativeLa comunicación interna estratégica como refuerzo de la valorización de las personas y sus niveles de chess de engagement en las organizacionespor
dc.typearticle-
uc.publication.collectionMedia & Jornalismo nº 33, vol. 18, nº 2-
uc.publication.firstPage91-
uc.publication.issue33-
uc.publication.lastPage102-
uc.publication.locationCoimbra-
uc.publication.journalTitleMedia & Jornalismo: uma revista do Centro de Investigação Media e Jornalismo-
uc.publication.volume18por
dc.identifier.doi10.14195/2183-5462_33_6-
uc.publication.sectionArtigos-
uc.publication.orderno7-
uc.publication.areaArtes e Humanidades-
uc.publication.manifesthttps://dl.uc.pt/json/iiif/10316.2/44399/264266/manifest?manifest=/json/iiif/10316.2/44399/264266/manifest-
uc.publication.thumbnailhttps://dl.uc.pt/retrieve/12079755-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Media & Jornalismo
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
a_comunicacao_interna_estrategica_como_reforco.pdf365.63 kBAdobe PDFThumbnail
  
See online
Show simple item record

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.