Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316.2/44394
Title: A comunicação estratégica nas organizações contemporâneas
Other Titles: Strategic communication in contemporary organizations
La comunicación estratégica en las organizaciones contemporáneas
Authors: Kunsch, Margarida M. Krohling
Keywords: Comunicación;poder;estrategia;comunicación organizacional estratégica;gestión;Communication;power;strategy;strategic organizational communication;management;Comunicação;poder;estratégia;comunicação organizacional estratégica;gestão
Issue Date: 2018
Publisher: Imprensa da Universidade de Coimbra
Abstract: Este artículo trata de la comunicación estratégica en el contexto de la sociedad contemporánea y de las organizaciones. Se destaca el poder que la comunicación ejerce en la era digital, con las innovaciones teconológicas y las implicaciones que se derivan, sobre los diversos segmentos sociales y económicos. Discurre de forma panorámica sobre el nuevo ambiente socioeconómico de las organizaciones. Considera la comunicación organizacional desde una perspectiva global y amplia, en contraste con la visión lineal, instrumental y técnica aún predominante. Analiza las percepciones teóricas y aplicadas sobre estrategia y comunicación estratégica. Situa el papel de las relaciones públicas en la gestión de la comunicación en las organizaciones, enfatizando sus dimensiones social y estratégica.
Este artigo trata da comunicação estratégica no contexto da sociedade contemporânea e das organizações. Destaca-se o poder que a comunicação exerce na era digital, com as inovações tecnológicas e as implicações decorrentes, sobre os vários segmentos sociais e econômicos. Discorre de forma panorâmica sobre o novo ambiente socioeconômico das organizações. Considera a comunicação organizacional sob uma perspectiva global e abrangente, em contraste com a visão linear, instrumental e técnica ainda predominante. Analisa as percepções teóricas e aplicadas sobre estratégia e comunicação estratégica. Situa o papel das relações públicas na gestão da comunicação nas organizações, enfatizando suas dimensões social e estratégica.
This article deals with strategic communication in the context of contemporary society and organizations. It emphasizes the power that communication exerts in the digital era, with the technological innovations and the resulting implications, on the various social and economic segments. It discusses in a panoramic way about the new socioeconomic environment of the organizations. It considers organizational communication from a global and comprehensive perspective, in contrast to the linear, instrumental and technical view still predominant. It analyzes the theoretical and applied perceptions about strategy and strategic communication. It focuses the role of public relations in the management of communication in organizations, emphasizing its social and strategic dimensions.
URI: https://hdl.handle.net/10316.2/44394
ISSN: 1645‑5681
2183-5462 (digital)
DOI: 10.14195/2183-5462_33_1
Rights: open access
Appears in Collections:Media & Jornalismo

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
a_comunicacao_estrategica_nas_organizacoes.pdf368.08 kBAdobe PDFThumbnail
  
See online
Show full item record

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.