Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316.2/44372
Title: Chimeria:Grayscale: an interactive narrative for provoking critical reflection on gender discrimination
Authors: Harrell, D. Fox
Ortiz, Pablo
Downs, Peter
Wagoner, Maya
Carré, Elizabeth
Wang, Annie
Keywords: interactive narrative;reflection;roleplay;gender;narrativa interativa;reflexão;jogo de papéis;género
Issue Date: 2018
Publisher: Centro de Literatura Portuguesa
Imprensa da Universidade de Coimbra
Abstract: O jogo de papéis tem servido diversos objetivos, incluindo arte, entretenimento, fins terapêuticos e ação política (Piper 1973; Gygax 1978; Boal 1993; Matthews et al. 2014). Este artigo apresenta uma narrativa interativa chamada Grayscale, que usa o jogo de papéis para provocar a reflexão crítica através da modelagem da discriminação de género no local de trabalho. A interface do Grayscale assemelha-se a um sistema de e-mail simplificado, constituindo o que Henry Jenkins denominou de “narrativa embutida”, já que a narração é distribuída entre os elementos no espaço (por exemplo, e-mails, notas, rascunhos de mensagens).
Roleplaying has a history of serving diverse aims, including art, entertainment, therapeutic purposes, and political action (Piper 1973; Gygax 1978; Boal 1993; Matthews et al. 2014). This paper presents an interactive narrative called Grayscale that uses roleplaying to provoke critical reflection through modeling workplace gender discrimination. Grayscale's interface resembles a streamlined email system, constituting what Henry Jenkins has termed an “embedded narrative” since the narration is distributed across elements in the space (e.g. emails, notes, draft messages).
URI: https://hdl.handle.net/10316.2/44372
ISSN: 2182-8830
DOI: 10.14195/2182-8830_6-2_15
Rights: open access
Appears in Collections:Matlit

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
chimeria_grayscale_an_interactive_narrative.pdf758.07 kBAdobe PDFThumbnail
  
See online
Show full item record

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.