Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10316.2/41804
Title: | O ensino da escrita através do Programa de Desenvolvimento de Estratégias de Autorregulação (SRSD) | Authors: | Ferreira, Sara | Keywords: | Self-regulated learning;teacher training;text composition;writing;writing strategies;Autorregulação da aprendizagem;composição de textos;escrita;estratégias de escrita;formação de professores | Issue Date: | 2017 | Publisher: | Imprensa da Universidade de Coimbra | Journal: | http://hdl.handle.net/10316.2/41773 | Abstract: | The doctoral project Teaching to write through the Self‑Regulated Strategy Development (SRSD) was approved and financed by the Foundation for Science and Technology (FCT). Its general goals are to adapt some strategies of this program, specifically those relating to the planning of the opinion essay, and expository text, in order to verify the effects
of the instructions in the writing of 8th grade students. O projeto de doutoramento intitulado O ensino da escrita através do Programa de Estratégias de Autorregulação (SRSD), que aqui se apresenta, tem como objetivos gerais adaptar algumas estratégias deste programa, nomeadamente as que se referem à planificação do ensaio de opinião e do texto expositivo, e verificar os efeitos da sua instrução na escrita de alunos do 8.º ano. |
URI: | https://hdl.handle.net/10316.2/41804 | ISBN: | 978-989-26-1362-8 (PDF) | DOI: | 10.14195/978-989-26-1362-8_11 | Rights: | open access |
Appears in Collections: | Pessoas e ideias em trânsito: percursos e imaginários |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
o_ensino_da_escrita.pdf | 1.6 MB | Adobe PDF |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.