Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10316.2/41389
Title: | A eterna repetição de Ícaro: para uma poética da dança | Other Titles: | The eternal repetition of Icarus: towards a poetics of dance | Authors: | Bernardes, Joana Duarte | Issue Date: | 2011 | Publisher: | Imprensa da Universidade de Coimbra | Abstract: | Com A Morte do Cisne, uma nova dimensão da dança enquanto arte
per formati va emergia. No entanto, tal foi possível porque também nova foi a
forma de fazer acontecer o corpo em cena. É nosso objectivo esclarecer os novos
princípios para o corpo que dança - e para o palco -, mais tarde trabalhados por
Merce Cunningham na sua poética da resistencia e que tiveram em Mikhail
Fokine um momento decisivo. With The Dying Swan, dance as a performative art emerged in a new dimension. However, this was made possible because the body too was taken into a new form of happening in scene. It is our goal to enlighten the principles of this new dancing body - and of the stage -, lately worked by Merce Cunningham in his poetics of resistance and which had in Mikhail Fokine their decisive moment. |
URI: | https://hdl.handle.net/10316.2/41389 | ISSN: | 0870-0958 2183-8925 (digital) |
DOI: | 10.14195/2183-8925_32_5 | Rights: | open access |
Appears in Collections: | Revista de História das Ideias |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
a_eterna_repeticao_de_icaro.pdf | 380.98 kB | Adobe PDF |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.