Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316.2/41303
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSantos, Simone Valdete dos
dc.date.accessioned2017-04-06T08:54:08Z
dc.date.accessioned2020-09-08T12:01:59Z-
dc.date.available2017-04-06T08:54:08Z
dc.date.available2020-09-08T12:01:59Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.isbn978-989-26-1325-3
dc.identifier.isbn978-989-26-1326-0 (PDF)
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10316.2/41303-
dc.description.abstractThe placement of Brazil as the 7th biggest world economy promotes the importance of Vocational and Technological Education, taking in consideration the 110 million Brazilians without Basic Education, according to registers of population census of 2010. The complexity of Vocational and Technological Education policies assesses scenarios for the realization of the National Program of Vocational Education, integrated into the Basic Education in the modality of Youth and Adult Education (PROEJA). This paper analysis considers the current context of Vocational and Technological Education policies for the inclusion of workers; the development of PROEJA; initiatives of PRONATEC (National Program for Access to Technical Education and Employment), recently instituted; possibilities of articulation between these policies; limits and possibilities of placing themselves as unknown‑‑viable ways, as Freire’s understanding, for the inclusion of young and adult workers.eng
dc.description.abstractA colocação do Brasil como sétima economia mundial promove a importância da Educação Profissional e Tecnológica, considerando os 110 milhões de brasileiros sem Educação Básica, conforme registros do censo demográfico de 2010. A complexidade das políticas de Educação Profissional e Tecnológica afere cenários para efetivação do Programa Nacional de Educação Profissional integrada à Educação Básica na Modalidade Educação de Jovens e Adultos (PROEJA). A análise considera o contexto atual das políticas de Educação Profissional e Tecnológica para a inclusão dos trabalhadores, a efetivação do PROEJA, as iniciativas do PRONATEC (Programa Nacional de Acesso ao Ensino Técnico e ao Emprego) recentemente instituído, as possibilidades de articulação destas políticas, os limites e as possibilidades de constituírem‑‑se como inéditos viáveis, conforme o entendimento freireano, para inclusão de jovens e adultos trabalhadores.por
dc.language.isopor-
dc.publisherImprensa da Universidade de Coimbrapor
dc.relation.ispartofhttp://hdl.handle.net/10316.2/41289por
dc.rightsopen access-
dc.titleInéditos viáveis para os trabalhadores jovens e adultos nas políticas atuais de Educação Profissional e Tecnológica do Brasilpor
dc.typebookPartpor
uc.publication.firstPage301-
uc.publication.lastPage320-
uc.publication.locationCoimbrapor
dc.identifier.doi10.14195/978‑ 989‑ 26‑ 1326-0_14-
uc.publication.digCollectionPBpor
uc.publication.orderno14-
uc.publication.areaCiências Sociaispor
uc.publication.bookTitleDiálogos Freireanos: a educação e formação de jovens e adultos em Portugal e no Brasil-
uc.publication.manifesthttps://dl.uc.pt/json/iiif/10316.2/41303/204764/manifest?manifest=/json/iiif/10316.2/41303/204764/manifest-
uc.publication.thumbnailhttps://dl.uc.pt/retrieve/11067009-
uc.publication.parentItemId54669-
uc.itemId68964-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Diálogos Freireanos: a educação e formação de jovens e adultos em Portugal e no Brasil
Show simple item record

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.