Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316.2/40030
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dc.contributor.authorAmaro, António Rafael, ed. lit.por
dc.contributor.authorGarrido, Álvaro, ed. lit.por
dc.contributor.authorNunes, João Paulo Avelãs, ed. lit.por
dc.date.accessioned2016-11-21T15:53:21Z
dc.date.accessioned2020-03-15T20:38:43Z-
dc.date.available2016-11-21T15:53:21Z
dc.date.available2020-03-15T20:38:43Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.isbn978-989-26-1238-6por
dc.identifier.isbn978-989-26-1239-3 (PDF)por
dc.identifier.issn2183-1610por
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10316.2/40030por
dc.description.abstractThe theoretical wealth and the polysemy of the concept interdisciplinarity, whose boundaries occur frequently not very well defined in relation to related concepts such as multidisciplinary and transdisciplinary, have contributed for sometimes not being very clear the methodological contours of interdisciplinarity,. But there is a growing conviction among academics and researchers about the need to break with the epistemological and methodological limitations of the traditional disciplinary framework. The coexistence of multiple views on the same issue, essential for the understanding of reality in its complexity, has been gaining more and more space between researchers and teachers. But this unanimity on the benefits and potential of interdisciplinarity to the advancement of knowledge, both in research and in teaching, has taken sometime to find satisfactory reception in the definition of methodologies and interdisciplinary research practices at the University. The attempt to find answers to this apparent discrepancy was at the center of the authors concerns and their contributions gathered in this book.eng
dc.description.abstractA riqueza teórica e a polissemia do conceito de interdisciplinaridade, cujas fronteiras surgem com frequência mal definidas em relação a conceitos afins como a multidisciplinaridade e a transdisciplinaridade, têm contribuído para que nem sempre sejam claros os seus contornos metodológicos. Ainda assim, é crescente a convicção entre académicos e investigadores sobre a necessidade de romper com as limitações epistemológicas e metodológicas do quadro disciplinar tradicional. A coexistência de múltiplos olhares sobre a mesma problemática, condição essencial para a compreensão da realidade na sua complexidade, tem vindo a ganhar cada vez mais espaço entre investigadores e professores. Porém, esta unanimidade quanto aos benefícios e potencialidades da interdisciplinaridade para o avanço do conhecimento, tanto na investigação como no ensino, tarda a encontrar acolhimento satisfatório na definição das metodologias e práticas de investigação interdisciplinares na Universidade. A tentativa de encontrar respostas para este aparente desfasamento esteve no centro das preocupações dos autores e respetivos contributos reunidos neste livro.por
dc.language.isoporpor
dc.publisherImprensa da Universidade de Coimbrapor
dc.rightsopen accesspor
dc.subjectinterdisciplinarityeng
dc.subjectmultidisciplinaryeng
dc.subjectUniversityeng
dc.subjecttransdisciplinaryeng
dc.subjectinterdisciplinaridadepor
dc.subjectmultidisciplinaridadepor
dc.subjectUniversidadepor
dc.subjectTransdisciplinaridadepor
dc.titleInterdisciplinaridade e Universidadepor
dc.title.alternativeInterdisciplinarity and Universityeng
dc.typebookIssuepor
uc.publication.locationCoimbrapor
dc.identifier.doi10.14195/978-989-26-1239-3por
uc.publication.digCollectionPBpor
uc.publication.areaCiências Sociaispor
uc.publication.manifesthttps://dl.uc.pt/json/iiif/10316.2/40030/149588/manifest?manifest=/json/iiif/10316.2/40030/149588/manifest-
uc.publication.thumbnailhttps://dl.uc.pt/retrieve/8231187-
uc.publication.parentItemId86528-
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