Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316.2/36299
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCorreia, Gina
dc.contributor.authorGomes, Celeste
dc.date.accessioned2015-04-08T09:31:15Z
dc.date.accessioned2020-09-09T13:30:22Z-
dc.date.available2015-04-08T09:31:15Z
dc.date.available2020-09-09T13:30:22Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.isbn978-989-97106-0-3
dc.identifier.isbn978-989-26-1009-2 (PDF)
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10316.2/36299-
dc.description.abstractCurriculum guidelines as well as the need for motivational strategies in teaching themes of Geology have led to the promotion/increase of activities outside the classroom, both in elementary as well as in secondary levels of education. The conclusions have been drawn and the benefits associated to these activities surpass any drawbacks. In this paper, we present a field class designed for 7th year Science students, which was held at the end of the 2009/2010 school year, by a school in the north of Portugal. The organization of the field work followed the guidelines of the model of Orion and proved to be a motivational strategy for the development of competences.eng
dc.description.abstractAs orientações curriculares, bem como a necessidade de recorrer a estratégias motivadoras para o ensino de temas de Geologia, têm vindo a fomentar as actividades exteriores à sala de aula, no ensino básico e secundário. O diagnóstico relativamente a estas actividades foi efectuado e as vantagens foram superiores aos constrangimentos. Neste estudo apresenta-se uma aula de campo elaborada para alunos do 7.º ano de escolaridade, na disciplina de Ciências Naturais, realizada no final do ano lectivo 2009/2010, numa escola do Norte de Portugal. A organização do trabalho de campo seguiu as orientações do modelo de Orion e revelou-se uma estratégia motivadora para o desenvolvimento de competências.por
dc.language.isopor-
dc.publisherImprensa da Universidade de Coimbrapor
dc.publisherLaboratório de Radioactividade Natural da Universidade de Coimbrapor
dc.relation.ispartofhttp://hdl.handle.net/10316.2/36282por
dc.rightsopen access-
dc.subjectGeology Educationeng
dc.subjectFieldworkeng
dc.subjectOrion modeleng
dc.subjectEnsino da Geologiapor
dc.subjectTrabalho de campopor
dc.subjectModelo de Orionpor
dc.titleO trabalho de campo no ensino da Geologia: um estudo com alunos do 7º ano de escolaridadepor
dc.typebookPartpor
uc.publication.firstPage175-
uc.publication.lastPage187-
uc.publication.locationCoimbrapor
dc.identifier.doi10.14195/978-989-26-1009-2_12-
uc.publication.sectionParte II: Modelação de sistemas geológicospor
uc.publication.digCollectionPBpor
uc.publication.orderno12-
uc.publication.areaCiências Naturaispor
uc.publication.bookTitleModelação de sistemas geológicos: livro de homenagem ao Professor Manuel Maria Godinho-
uc.publication.manifesthttps://dl.uc.pt/json/iiif/10316.2/36299/208998/manifest?manifest=/json/iiif/10316.2/36299/208998/manifest-
uc.publication.thumbnailhttps://dl.uc.pt/retrieve/11146637-
uc.publication.parentItemId54495-
uc.itemId69829-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Modelação de sistemas geológicos: livro de homenagem ao Professor Manuel Maria Godinho
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
o_trabalho_de_campo_no_ensino_da_geologia.pdf2.15 MBAdobe PDFThumbnail
  
See online
Show simple item record

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.