Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316.2/36055
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCruz, Rui M.-
dc.contributor.authorBatista, João Santos-
dc.contributor.authorDiogo, Miguel Tato-
dc.date.accessioned2015-03-20T11:19:52Z
dc.date.accessioned2020-10-07T00:37:23Z-
dc.date.available2015-03-20T11:19:52Z
dc.date.available2020-10-07T00:37:23Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.issn1647-7723-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10316.2/36055-
dc.description.abstractNeste artigo é apresentada uma abordagem intencionalmente facilitadora do processo de intervenção, em caso de emergência, em ambiente escolar. Tem por objectivo servir de suporte à decisão entre o momento de declaração da emergência e a chegada das autoridades. Para tal é apresentado um conjunto de protocolos desenhados especificamente para diferentes riscos naturais. Esta abordagem é dirigida a não-profissionais responsáveis, em cada organização, pela resposta à emergência.por
dc.description.abstractEn este artículo se presenta un enfoque deliberadamente facilitador, para el proceso de intervención en caso de emergencia en el entorno escolar. Su objetivo es proporcionar apoyo a la decisión entre el momento de la declaración de emergencia y la llegada de las autoridades. Con este fin se presenta un conjunto de protocolos diseñados específicamente para diferentes peligros naturales. Esta visión está dirigida a los no profesionales responsables, en cada organización, por la respuesta de emergencia.fra
dc.description.abstractCet papier présente une approche, intentionnellement facilitateur, pour le processus d’intervention dans le cas de urgence. L’objective c’est de supporter la prise de décision entre le moment de déclaration de urgence et l’arrivée des équipes de des autorités. Pour ce motif c’est placée à la discussion un ensemble des protocoles, élaborée en réponse à différent scénarios du risque naturel. Cette approche est destinée pour non-professionnels, responsables dans chaque organisation pour l’intervention d’urgence.fra
dc.description.abstractThis paper presents an approach, intentionally facilitative, to the intervention process in case of emergency, in the school environment. The goal is to provide support to the decision between the moment of the declaration of the emergency and the arrival of the help teams. For such purpose it is placed to discussion a set of protocols designed specifi cally for different natural-risk scenarios. This approach is intended to nonprofessionals, responsible in each organizations for the preparedness to emergency.eng
dc.language.isopor-
dc.publisherAssociação Portuguesa de Riscos, Prevenção e Segurança-
dc.subjectEmergencia-
dc.subjectescuelas-
dc.subjectriesgos-
dc.subjectprotocolos-
dc.subjectUrgence-
dc.subjectécole-
dc.subjectrisque-
dc.subjectprotocoles-
dc.subjectEmergencyeng
dc.subjectSchoolseng
dc.subjectriskeng
dc.subjectprotocolseng
dc.subjectEmergênciapor
dc.subjectescolaspor
dc.subjectriscospor
dc.subjectprotocolospor
dc.titleGestão de emergência em escolaspor
dc.title.alternativeGestión de emergencia en la escuelapor
dc.title.alternativeIntervention dans le cas de urgence dans l’écolepor
dc.title.alternativeEmergency management in schoolspor
dc.typearticle-
uc.publication.collectionTerritorium nº 18-
uc.publication.firstPage133-
uc.publication.issue18-
uc.publication.lastPage146-
uc.publication.locationCoimbra-
uc.publication.journalTitleTerritorium: Revista Portuguesa de riscos, prevenção e segurança-
dc.identifier.doi10.14195/1647-7723_18_12-
uc.publication.sectionArtigos-
uc.publication.orderno13-
uc.publication.areaCiências Sociais-
uc.publication.manifesthttps://dl.uc.pt/json/iiif/10316.2/36055/277215/manifest?manifest=/json/iiif/10316.2/36055/277215/manifest-
uc.publication.thumbnailhttps://dl.uc.pt/retrieve/12349295-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Territorium
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gest_o_da_emerg_ncia_em_escolas.pdf6.25 MBAdobe PDFThumbnail
  
See online
Show simple item record

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.