Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316.2/35512
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCarvalho, Mário Santiago de-
dc.contributor.editorUniversidade de Coimbra. Faculdade de Letras (ed. lit.)-
dc.date.accessioned2015-01-14T11:41:06Z
dc.date.accessioned2020-09-18T09:08:09Z-
dc.date.available2015-01-14T11:41:06Z
dc.date.available2020-09-18T09:08:09Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.issn0870-4112-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10316.2/35512-
dc.description.abstractFirstly, it is argued that philosophy of music has its modern constitution with two distinct but close moments in time, the foundation of ethnomusicology and of the modernist aesthetics following L. Russolo; secondly, it is determined that listening – or in a neologism, “audience” (as a parallel to ‘evidence’) – has a pivotal role in philosophy of music enabling its transition from an applied philosophy to “pure” philosophy; lastly, the article sets forward the theme of “audience”.eng
dc.description.abstractSustentamos, em primeiro lugar, que a fi losofi a da música tem a sua moderna constituição em dois momentos distintos mas próximos no tempo, a fundação da etnomusicologia e da estética modernista na esteira de L. Russolo; de seguida, determinamos que a fi losofi a da música tem no tema da escuta – a que chamamos, num neologismo, “audiência” – a possível charneira para a passagem da fi losofi a da música de uma fi losofi a aplicada a uma fi losofi a “pura”; concluímos a artigo pensando precisamente o tema da “audiência”.por
dc.language.isopor-
dc.publisherImprensa da Universidade de Coimbra-
dc.subjectPhilosophyeng
dc.subjectPhilosophy of Musiceng
dc.subject“audience”eng
dc.subjectaesthetics/ poieticseng
dc.subjectsoundeng
dc.subjectnoiseeng
dc.subjectFilosofiapor
dc.subjectfilosofia da músicapor
dc.subject“audiência”por
dc.subjectestética/poiéticapor
dc.subjectsompor
dc.subjectruídopor
dc.titleO que significa ouvir? A “audiência" como constituinte da Filosofia da Música enquanto Filosofia purapor
dc.typearticle-
uc.publication.collectionBiblos vol. XI-
uc.publication.firstPage341-
uc.publication.lastPage356-
uc.publication.locationCoimbra-
uc.publication.journalTitleBiblos-
uc.publication.volume11por
dc.identifier.doi10.14195/0870-4112_11_14-
uc.publication.sectionArtigos-
uc.publication.digCollectionIP-
uc.publication.digCollectionB1-
uc.publication.orderno15-
uc.publication.areaArtes e Humanidades-
uc.publication.manifesthttps://dl.uc.pt/json/iiif/10316.2/35512/217334/manifest?manifest=/json/iiif/10316.2/35512/217334/manifest-
uc.publication.thumbnailhttps://dl.uc.pt/retrieve/11273702-
uc.itemId71552-
uc.thumbnail.urihttps://dl.uc.pt/iiif-imgsrv/11273668/dl!3!36!14!28!36142806079209407904051685600565820809-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Biblos
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
biblos_xi_cap15.pdf4.3 MBAdobe PDFThumbnail
  
See online
Show simple item record

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.