Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10316.2/35512
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Carvalho, Mário Santiago de | - |
dc.contributor.editor | Universidade de Coimbra. Faculdade de Letras (ed. lit.) | - |
dc.date.accessioned | 2015-01-14T11:41:06Z | |
dc.date.accessioned | 2020-09-18T09:08:09Z | - |
dc.date.available | 2015-01-14T11:41:06Z | |
dc.date.available | 2020-09-18T09:08:09Z | - |
dc.date.issued | 2013 | - |
dc.identifier.issn | 0870-4112 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10316.2/35512 | - |
dc.description.abstract | Firstly, it is argued that philosophy of music has its modern constitution with two distinct but close moments in time, the foundation of ethnomusicology and of the modernist aesthetics following L. Russolo; secondly, it is determined that listening – or in a neologism, “audience” (as a parallel to ‘evidence’) – has a pivotal role in philosophy of music enabling its transition from an applied philosophy to “pure” philosophy; lastly, the article sets forward the theme of “audience”. | eng |
dc.description.abstract | Sustentamos, em primeiro lugar, que a fi losofi a da música tem a sua moderna constituição em dois momentos distintos mas próximos no tempo, a fundação da etnomusicologia e da estética modernista na esteira de L. Russolo; de seguida, determinamos que a fi losofi a da música tem no tema da escuta – a que chamamos, num neologismo, “audiência” – a possível charneira para a passagem da fi losofi a da música de uma fi losofi a aplicada a uma fi losofi a “pura”; concluímos a artigo pensando precisamente o tema da “audiência”. | por |
dc.language.iso | por | - |
dc.publisher | Imprensa da Universidade de Coimbra | - |
dc.subject | Philosophy | eng |
dc.subject | Philosophy of Music | eng |
dc.subject | “audience” | eng |
dc.subject | aesthetics/ poietics | eng |
dc.subject | sound | eng |
dc.subject | noise | eng |
dc.subject | Filosofia | por |
dc.subject | filosofia da música | por |
dc.subject | “audiência” | por |
dc.subject | estética/poiética | por |
dc.subject | som | por |
dc.subject | ruído | por |
dc.title | O que significa ouvir? A “audiência" como constituinte da Filosofia da Música enquanto Filosofia pura | por |
dc.type | article | - |
uc.publication.collection | Biblos vol. XI | - |
uc.publication.firstPage | 341 | - |
uc.publication.lastPage | 356 | - |
uc.publication.location | Coimbra | - |
uc.publication.journalTitle | Biblos | - |
uc.publication.volume | 11 | por |
dc.identifier.doi | 10.14195/0870-4112_11_14 | - |
uc.publication.section | Artigos | - |
uc.publication.digCollection | IP | - |
uc.publication.digCollection | B1 | - |
uc.publication.orderno | 15 | - |
uc.publication.area | Artes e Humanidades | - |
uc.publication.manifest | https://dl.uc.pt/json/iiif/10316.2/35512/217334/manifest?manifest=/json/iiif/10316.2/35512/217334/manifest | - |
uc.publication.thumbnail | https://dl.uc.pt/retrieve/11273702 | - |
uc.itemId | 71552 | - |
uc.thumbnail.uri | https://dl.uc.pt/iiif-imgsrv/11273668/dl!3!36!14!28!36142806079209407904051685600565820809 | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
Appears in Collections: | Biblos |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
biblos_xi_cap15.pdf | 4.3 MB | Adobe PDF |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.