Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10316.2/35511
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Nunes, Margarida | - |
dc.contributor.editor | Universidade de Coimbra. Faculdade de Letras (ed. lit.) | - |
dc.date.accessioned | 2015-01-14T11:31:39Z | |
dc.date.accessioned | 2020-09-18T09:08:08Z | - |
dc.date.available | 2015-01-14T11:31:39Z | |
dc.date.available | 2020-09-18T09:08:08Z | - |
dc.date.issued | 2013 | - |
dc.identifier.issn | 0870-4112 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10316.2/35511 | - |
dc.description.abstract | The artistic creation goes always beyond the immediate sensory experience, even if apparently refusing any form of participation in its historical and political time. Between the author and the work mediate moral, political and ideological values and it is not defensible an unpolluted neutrality of the artistic discourse. Although focused on contemporaneity, in this paper art emerges to us as engaged creation, thus differing from the concept of a pure sensory experience. | eng |
dc.description.abstract | A criação artística ultrapassará sempre a mera experiência sensorial, mesmo que, aparentemente, recuse qualquer inscrição no seu tempo histórico e político. Entre o autor e a obra interpõe-se um conjunto de valores morais, políticos e ideológicos, não sendo defensável a existência de neutralidade no discurso artístico. Ainda que com referência à contemporaneidade, a arte surge-nos neste trabalho como criação comprometida, por oposição ao conceito de experiência sensorial pura. | por |
dc.language.iso | por | - |
dc.publisher | Imprensa da Universidade de Coimbra | - |
dc.subject | engaged art | eng |
dc.subject | engagement | eng |
dc.subject | neutrality | eng |
dc.subject | politics and society | eng |
dc.subject | arte engajada | por |
dc.subject | comprometimento | por |
dc.subject | neutralidade | por |
dc.subject | política e sociedade | por |
dc.title | Arte comprometida: uma reavaliação | por |
dc.type | article | - |
uc.publication.collection | Biblos vol. XI | - |
uc.publication.firstPage | 335 | - |
uc.publication.lastPage | 340 | - |
uc.publication.location | Coimbra | - |
uc.publication.journalTitle | Biblos | - |
uc.publication.volume | 11 | por |
dc.identifier.doi | 10.14195/0870-4112_11_13 | - |
uc.publication.section | Artigos | - |
uc.publication.digCollection | IP | - |
uc.publication.digCollection | B1 | - |
uc.publication.orderno | 14 | - |
uc.publication.area | Artes e Humanidades | - |
uc.publication.manifest | https://dl.uc.pt/json/iiif/10316.2/35511/217330/manifest?manifest=/json/iiif/10316.2/35511/217330/manifest | - |
uc.publication.thumbnail | https://dl.uc.pt/retrieve/11273655 | - |
uc.itemId | 71551 | - |
uc.thumbnail.uri | https://dl.uc.pt/iiif-imgsrv/11273641/dl!3!76!43!60!76436096095228490790765909795638429621 | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
Appears in Collections: | Biblos |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
biblos_xi_cap14.pdf | 4.24 MB | Adobe PDF |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.