Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10316.2/34782
Title: | Crime: a morte do teatro: uma leitura de Medeia, de Mário Cláudio | Other Titles: | Crime: the death of theatre: a reading of Mário Cláudio’s Medea | Authors: | Hörster, Maria António Silva, Maria de Fátima |
Keywords: | Euripides;Medea;Portuguese contemporarity;Society of diversion;Eurípides;Medeia;Contemporaneidade portuguesa;Sociedade de diversão | Issue Date: | 2014 | Publisher: | Imprensa da Universidade de Coimbra | Journal: | http://hdl.handle.net/10316.2/34768 | Abstract: | Taking Euripides’ Medea as his starting point, Mário Cláudio proposes an x‑ray of Portuguese society. The project to stage the Greek tragedy is used to show how little receptive modern society has become to high culture. Past and present are set against each other: tragic grandeur against banality, elite culture against mass culture. The main victim is theatre itself. Partindo do mito de Medeia na versão euripidiana, Mário Cláudio apresenta‑nos uma radiografia da sociedade portuguesa contemporânea. O projecto de levar à cena a tragédia grega é o ponto de partida para a denúncia da falta de receptividade à grande cultura. Passado e presente entram em contraste: à grandeza trágica opõe‑se a banalidade, à cultura de elites substitui‑se a de massas. A grande vítima do sensacionalismo e frivolidade actuais é, afinal, o teatro. |
URI: | https://hdl.handle.net/10316.2/34782 | ISBN: | 978-989-26-0841-9 (PDF) | DOI: | 10.14195/978-989-26-0841-9_13 | Rights: | open access |
Appears in Collections: | Violência e transgressão: uma trajetória da Humanidade |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
viol_nciaetransgress_o_artigo14.pdf | 1.85 MB | Adobe PDF |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.