Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316.2/32415
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBoavida, João-
dc.date.accessioned2014-07-02T13:56:36Z
dc.date.accessioned2020-09-18T09:09:42Z-
dc.date.available2014-07-02T13:56:36Z
dc.date.available2020-09-18T09:09:42Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.issn0870-4112-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10316.2/32415-
dc.description.abstractStarting from the idea that education is an evolving need, the current situation of crisis presents a set of problems inherent to the new socio-cultural and economic conjunctures. The means and ways to overcome these problems are already known and have been studied by Universities, but the educational providers must now take over and revive them. Since the Faculty of Arts and Humanities substituted the Faculty of Theology one hundred years ago, some significant steps have been taken in that direction, such as the foundation of the Teachers’ College (Escola Normal Superior), the first Laboratory of Experimental Psychology in Portugal, and the creation of the journal Revista Portuguesa de Pedagogia (Portuguese Pedagogy Review), among others.eng
dc.description.abstractPartindo da ideia de que a educação é uma necessidade em evolução, a situação da crise atual é um conjunto de problemas inerente às novas conjunturas socioculturais e económicas. Os meios e os modos para as ultrapassar são já nossos conhecidos e têm sido investigados pelas universidades, mas os agentes educativos terão hoje que os assumir e reativar. Nos últimos cem anos, desde a criação da Faculdade de Letras, que substituiu a Faculdade de Teologia, deram-se alguns passos significativos, como, por exemplo, a criação da Escola Normal Superior, adstrita à Universidade, o 1º Laboratório de Psicologia Experimental em Portugal, a Revista Portuguesa de Pedagogia, etc.por
dc.language.isopor-
dc.publisherFaculdade de Letras da Universidade de Coimbra-
dc.subjectEducationeng
dc.subjectNeedeng
dc.subjectChangeeng
dc.subjectProblemeng
dc.subjectOvercomeeng
dc.subjectEducaçãopor
dc.subjectNecessidadepor
dc.subjectMudançapor
dc.subjectProblemapor
dc.subjectSuperaçãopor
dc.titleEducação: necessidade e mudança: no centenário da Faculdade de Letras, a pedagogia como uma constantepor
dc.typearticle-
uc.publication.collectionBiblos vol. IX-
uc.publication.firstPage195-
uc.publication.lastPage216-
uc.publication.locationCoimbra-
uc.publication.journalTitleBiblos-
uc.publication.volume9por
dc.identifier.doi10.14195/0870-4112_9_6-
uc.publication.sectionArtigos-
uc.publication.digCollectionIP-
uc.publication.digCollectionB1-
uc.publication.orderno7-
uc.publication.areaArtes e Humanidades-
uc.publication.manifesthttps://dl.uc.pt/json/iiif/10316.2/32415/218006/manifest?manifest=/json/iiif/10316.2/32415/218006/manifest-
uc.publication.thumbnailhttps://dl.uc.pt/retrieve/11287100-
uc.itemId71720-
uc.thumbnail.urihttps://dl.uc.pt/iiif-imgsrv/11287054/dl!3!13!20!19!132019040813706862051777044571783552897-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Biblos
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
biblosix_artigo7.pdf851.41 kBAdobe PDFThumbnail
  
See online
Show simple item record

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.